Ulga prorozwojowa nazywana także ulgą na ekspansję lub ulgą marketingową miała – wraz z pakietem innych ulg – stanowić przeciwwagę dla niekorzystnych zmian wprowadzonych w ramach tzw. Polskiego Ładu.
Nowe przepisy budzą wątpliwości interpretacyjne, dlatego mimo niespełna dwóch lat obowiązywania przepisów jest już całkiem obszerna praktyka interpretacyjna i orzecznicza.
O tym, że w wydawanych interpretacjach organy próbują ograniczać wynikający z przepisów dopuszczalny zakres stosowania ulgi Agnieszka Wnuk rozmawiała z red. Agnieszką Pokojską z Dziennika Gazety Prawnej:
Wątpliwości najwyraźniej zostały również zauważone przez Ministerstwo Finansów, które opublikowało projekt objaśnień podatkowych w tym zakresie. O tym, co w projekcie jest niekorzystne i rodzi ryzyko sporów z fiskusem, a co oceniamy pozytywnie Agnieszka Wnuk rozmawiała z red. Łukaszem Zalewskim z Business InsiderPolska
QUIDEA złożyła pismo z uwagami do projektu objaśnień, w którym:
- zwracamy uwagę m.in. na nieścisłości co do zasad kalkulacji ulgi opisanych w projekcie,
- a także wskazujemy fragmenty, w których w projekcie posłużono się – niedopuszczalną według sądów administracyjnych – zawężającą wykładnią przepisów o ulgach (zamiast interpretować je ściśle).